Saturday, June 19, 2010

dairi hidupku.....

saya mendapat pendidikan dari sekolah kebangsaan kampung panchor dari darjah 1-6.Pada masa tu guru2 yang saya ingat...cikgu rahmat,cikgu zulkarnain,cikgu ismail, cikgu alias,n cikgu maimon...masa sekolah rendah saya di sayangi oleh semua cikgu2...sb pelajar harapan.hehehehe.periksa je mesti no 1.tiap2 tahun mesti dapat hadiah...selepas upsr..saya berhijrah ke sekolah Menengah Tun Habab Kota Tinggi.Masa tu saya terpaksa tinggal di asrama pusat.pada detik tu lah saya mula berdikari.first time masuk asrama tinggal di dorm bakawali pada tahun 1985.Ramai kawan2 kat asrama..tak sangka dapat kawan2 yang baik..antaranya niza ,asiah,maznah,seri intan ,norzainah,rabiatul,dari tingkatan 1-3...ni merekalah sahabatku...suka duka di harungi bersama..ada juga kakak angkat yang baik..kak ina,kak kiah,n kak azah..lepas srp..aku masih tinggal di asrama lagi.kawan2 baru pun bertambah...antaranye jane,iza,mai,nolizah,anasalwa,raden,norliza,yus,azmarina,ermmmm happy dapat berkawan dengan dorang.lepas spm kami masing2 dah tak jumpa..saya pula lepas spm kerja di kilang pne dikangkar tebrau...dari tahun 1989-1993...bermula dengan operator pengeluaran saja...tapi lepas tu dinaikkan pangkat supervisor...masa tu tgh seronok nk cari duit...untuk keluarga....atas bebanan kerja yg teruk saya terpakse berhenti kerja dari PNE.Saya terpaksa berhijrah ke Shah Alam....pada 1993....

BERSAMBUNG.....

No comments: